Често задавани въпроси

Услугите “Оптичен интернет от Булсатком” и “Мобилен интернет от Булсатком” са различни услуги и имат различно покритие на територията на страната. Ако искате да сте сигурни, че услугата се предлага в населеното място и на адреса, където живеете, се свържете с Центъра за обслужване на клиенти на номер *4800.

Възможни причини:

  • Компютърът Ви е заразен с вируси – вирусите, както и зловредни софтуери могат да генерират трафик, който чувствително ще забави връзката Ви и същевременно застрашава сигурността на Вашите лични данни.
  • Имате включена торент програма В случай, че интернетът е бавен на брауз (бавно отваряте страници) – убедете се, че нямате пусната торент програма (µTorrent, Bit comet и т.н.). (торент програмите могат да запълват канала Ви на максимум и да заемат голям капацитет от процесите на машината Ви, в резултат на което другите действия – наприем като браузване – да се забавят многократно.)
  • Когато ползвате безжичен интернет чрез wireless рутер – убедете се, че връзката е защитена (т.е. се свързвате към рутера посредством парола, за да не се свързват недоброжелатели, които да използват интернет връзката Ви).
  • За тези които ползват безжичен достъп до интернет е важно да знаят, че при най – често използваните рутери – 54 mb G стандарт – скоростта, която може да развиете безжично е не повече от 20 Mbit/s, a евтините модели N рутери могат да развият безжично скорост до 40 Mbit/s.
  • Когато в домакинството Ви има повече от един компютър, имайте предвид, че скоростта е обща за двата и е възможно дори и единя да е напълно в ред, другия да заема целия капацитет поради някоя от гореизброените причини.

Има ограничение до 1 брой компютър (устройство). Ако използвате рутер, то това е едно устройство и няма ограничение за броя компютри зад него. Нямаме ограничение по TTL.

Да, към всеки интернет пакет получавате един публичен (реален) динамичен IP адрeс за всяко регистрирано устройство (1 устройство за един договор). Предлагаме и услугата DDNS при поискване, която е подходяща за IP камери, дистанционен достъп и други приложения, без да има необходимост от статичен адрес.

Скоростите не са гарантирани, но са реално достижими в по-голямата част от времето.
Също така е важно да се знае, че скоростта по тарифен план по никакъв начин не Ви гарантира, че ще имате точно толкова от определен сайт, защото повечето сайтове имат собствени ограничения на скорост за достъп до ресурсите им.

Скоростите са според тарифния план и нямат разделение на български трафик и чуждестранен. Те са симетрични 1:1, т.е. това е съотношението ъплоуд : даунлоуд.
Скоростите по тарифа са в мегабити за секунда. Някои операционни системи и програми показват скоростта в мегабайти за секунда. Трябва да се има предвид, че 1 мегабайт за секунда (MB/s) = 8 мегабита за секунда (Mbit/s) или ако Вие сте на тарифа 44 мегабита/сек (Mbit/s) = 5.5 мегабайта/сек (MB/s).

Да, можете да използвате собствен рутер, стига да е в изправно състояние и да не причинява вреди на мрежата.

За да ползвате интернет – устройството трябва да е включено!

Да, скоростта на връзката зависи от качеството на сигнала. Колкото по-голямо е разстоянието между тях и колкото повече са препятствията (стени, тавани и т.н.), сигналът става по-слаб, скоростта намалява и са възможни прекъсвания.
*Важно: При най – често използваните рутери – 54 Mbit/s G стандарт – скоростта, която може да развиете безжично е не повече от 20 Mbit/s, а при N рядко надхвърля 40 Mbit/s.

Включете мрежови кабел между мрежовия адаптер на компютъра и рутера (в един от 4-те LAN порта). Интернет настройките на компютъра трябва да са под DHCP (автоматични).

В случай, че използвате лаптоп се убедете, че бутонът за wireless връзката е включен. След което се свържете към Вашата мрежа, въведете ключа/паролата за сигурност Интернет настройките на компютъра трябва да са под DHCP (автоматични).

За инфорамция за качеството на предоставяните услуги от Булсатком ЕООД натиснете тук.